Sağlık Bakanı Koca'dan Önemli Atama Açıklamaları: Mülakatsız 27 Bin Personel ve Kurayla 8 Bin İşçi Alımı Detayları
Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, son günlerde gerçekleştirilen önemli atama süreçleri hakkında açıklamalarda bulundu. Bakan Koca, 27 bin sözleşmeli personelin atamalarının mülakat süreci olmadan gerçekleştiğini belirtti.
Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, son günlerde gerçekleştirilen önemli atama süreçleri hakkında açıklamalarda bulundu. Bakan Koca, 27 bin sözleşmeli personelin atamalarının mülakat süreci olmadan gerçekleştiğini belirtti. Bu kapsamda, ÖSYM'nin yerleştirme sonuçlarının açıklanmasının ardından sözleşmeli pozisyonlara 27 bin yeni çalışanın atanmasıyla ilgili, "Herhangi bir mülakat süreci olmadan atamaları yapıldı. Yeni çalışma arkadaşlarımız en kısa sürede görevlerine başlayarak sağlık sistemimize güç katacaklar" dedi.
Ayrıca, Sağlık Bakanlığı tarafından İş-Kur'a yapılan başvurular arasından kurayla gerçekleştirilecek 8 bin işçi alımına da değinen Koca, bu sürecin Bakanlık merkezinde noter huzurunda ve YouTube üzerinden canlı yayınla gerçekleştirileceğini açıkladı. Kura çekilişinin tamamlanmasının ardından, mülakat olmadan yerleştirme işlemlerinin hızla tamamlanacağını belirtti.
Ayrıca, Tıpta Yan Dal Uzmanlık Eğitimi Sınavı sonuçlarının yakın bir zamanda ÖSYM tarafından açıklanacağını belirten Bakan Koca, yan dal uzmanlarıyla ilgili yapılan yasal düzenlemeleri paylaştı. Yapılan düzenleme ile sözleşmeli kadro sayısında 9 bin artış sağlandığını ifade eden Koca, bu artışın etkisiyle Ankara ve İstanbul dışındaki tüm yan dal uzmanlarının sözleşmeli pozisyonlarda görev alabileceğini belirtti. Bu adımların, sağlık sektöründe daha etkili ve nitelikli bir kadroya ulaşmayı hedeflediklerini vurguladı.